Monday, October 26, 2009

PANAS-PANAS

Sejak dua menjak nie..dadaku selalu panas, darahku kerapkali mendidih, didihnya pula tahap gaban nak pegi berperang.. kalau letak alat sukat suhu anak aku yang letak tampal kat dahi tu pasti lebih 50 darjah celcius .. dah la aku ada darah tinggi ..lagilah tinggi darah aku..

Semua nie gara-gara anak beruk yang aku beli daripada Celcom.. anak beruk kurang ajar nie.. kejab dengar cakap ..kejab tak dengar cakap .. kadang-kadang bila aku suruh dia laju jer buat kerja..kdang-kadang lambat jer nak gerak.. macam anak aku kena suruh buat kerja.. satu-satu benda tu bukan main slow lagi dia buat .. panas bontot aku dok tunggu dia buat kerja..

Dulu aku ingat semua anak beruk belaan Celcom nie..mesti hebat-hebat.. yer laa.. dia jer yang ada buka klinik bela beruk.. macam sekolah bela beruk untuk panjat kelapa kat Kelantan tu laa. orang lain tak boleh bela ..tak de lesen kata orang..

Dulu aku pakai robot streamyx.. macam yang dok suruh potong dalam tv tu.. payah sebab kena pakai rantai selalu robot nie.. jauh sikit tak buleh..nak pakai yang wireless ..tambah kos lagi.. baik aku pakai beruk jer.. senang boleh bawak gie mana-mana.. anywhere..anytime.. rupernye tidak! bawa memang ler boleh ..tapi ada tempat yang bila suruh buat kerja ..dia tak nak.. out of my job scope ..katernya.. kalau nak diberinya pun ..cuma tahap GPRS..line banyak tapi slow tahap gaban nak mampus.. kalau 3G pula cuma dapat dua bar jer.. cukup-cukup makan jer la..

Cuma nya bila orang dalam tv suruh potong dia suruh pakai beruk cap W1.. tapi aku tak yakiin sangat .. tu yang aku beli kat Celcom.. dia dah lama dalam bidang nie.. macam tahap sekolah Penang Free School ler.. dah idup lebih 100 tahun.. cumanya Celcom kat Mesia tak ler sampai 100 tahun tapi dier ler yang paling lama.. dah pro la kat orang.. tahap servis pun mesti tip top nyer lah.. itu aku ingat la sebelum nie.. kena pulak yang akku beli nie bukan sebarang beruk.. beruk tahap kelas 1 tu .. yang paling mahal.. yang paling cekap..yang paling laju kalau buat kerja.. kata orang ..

Cuma sebab dia beruk kan..beruk kan tak der akal.. walaupun aku dah beli dier dari tuan Celcom dia..tapi arahan tuan Celcom dier tetap terima dan ikut.. walaupun katanyer dia mahir segala segi ..tapi bila tuan Celcom bagi arahan dia tetap ikut.. kiranya dia macam kerja 'kader' jer ngan aku.. big bos tetap tuan Celcom.. aku kena terima jer laa..

Tapi bagi aku..beruk nie tak salah .. yang salahnya tuan Celcom dier nie.. nama pun beruk kan.. tuan Celsom dier nie..yang bangang sebenarnyer.. yang tungu ..yang dungu ..yang macam anak khinzir.. dan yang macam-macam lagi tu ..tuan Celcom dia nie lah.. dia jual beruk pakai kontrak.. lepas dua tahun baru beruk tu jadi milik kita.. pakai sebulan beruk tak perform ..melangu ler kita..nak jual balik kena denda.. nak teruskan darah mendidih dah nie.. nak cari beruk baru .. ..tambah kos lagi.. pakai jer laa..GPRS pun.. hiiiissssshhhhhhh beruk bengong ..tuan Celcom beruk nie lagi bengong.. bengong tahap gaban jugak ler..

Aku?.. tongong juga ler ..sebab terpengaruh dengan iklan Celcom bodoh tu.. beruk dia bagus, baik, pandai buat kerja, laju,, macam-macam la..macam orang jual ubat kaki lima .. Jalan Petaling.. semua ubat dia bagus.. semua penyakit boleh pakai ..bila balik sapu..habuk pun tarak.. Celcom nie ..tahap mentaliti dia itu ler..tahap orang jual ubat kaki lima ..

Bila Najib umum dalam bajet 2010 untuk tingkatkan kualiti internet.. maknanya dia baru tahu..internet kat Mesia nie..tahap mundur dia 10 tahun kebelakang.. ikut tempat .. duduk kat belakang atau bawah menara pemancar Celcom pun dapat GPRS jer.. huiyyyy.. kalau duduk kat tempat tahap daerah ilmu pun dapat 2G dua bar tak pun GPRS.. memang gaban betul.. tak tau kat sapa nak dibodohkan..

ish penin kepala aku..letih

No comments:

Post a Comment