Thursday, November 25, 2010

Tahun Baru Bakal Menjelma

Kini setelah hampir setahun tak ku jengok blog ini, aku kembali...kembali untuk melakar kembali saki baki kosong yang tertinggal.. tidak terisi dengan sebarang memori..

Ya..aku jugak telah hampir tiga setengah tahun bercuti..bercuti dari menghadirkan diri ke pejabat.. kiranya tiada kelulusan diterima maka akan kuhitung hari yang berbaki untuk kembali menerjah realiti..kembali menjadi abdi ..kepada sebuah pekerjaan yang mulanya dulu amat ku minati..

Untuk kembali menjejakkan kaki setelah lebih tiga tahun menyendiri ..rupanya agak payah..macam bagai kilauan anggapan hadir menerjah minda dan jiwa.. ada kilauan gembira..ada kilauan yang benar menyilau mata dan jiwa.. bimbang..resah..keliru .. bolehkah nanti aku kembali menjadi seperti dulu ..atau masa telah berjaya mengubah aku ..

Dulu ..aku seorang yang lantang bersuara.. mudah diajak berhujah bicara.. jarang untuk akur dengan pandangan massa.. demi untuk mencari sebuah kebenaran.. aku memang pembenci 'groupthink' kerna ia menutup pintu kreatif dan inovasi diri..

tapi itu dulu.. itu aku yang dikenali dulu.. adakah mereka masih mengharapkan aku yang dulu.. untuk kembali menjadi pejuang kiri .. yang sentiasa tak pernah berpuas hati dengan apa yang ada.. sentiasa cuba bergerak mencari sesuatu yang baru dan lebih baik untuk semua..

Setelah tiga tahun lebih ini.. mengapa terasa berat pula untuk kembali.. walau hakikat aku mesti kembali.. setelah perjalanan ini telah hampir tiba kepenghujungnya..

Ishhhhh.... perlukah aku sambung lagi jejak jalanku ini.. lagi enam bulan...
Ya Allah berikan ku pedoman.......

No comments:

Post a Comment