Wednesday, August 26, 2009

Keliru, Dalam jiwa merintih

Aku sebenar telah lama mencuba..mencuba untuk tidak memperkatakan.. memperkatakan sesuatu dalam blog aku ini tentang satu perkara ..satu perkara yang sentiasa bermain dalam benak mindaku saban hari ..

Sejak lebih 10 tahun dulu.. aku mula berjinak dalam dunia ini dari jauh.. biarpun di kampus dulu aku juga pernah cuba menawarkan diri untuk dipilih biarpun tidak terpilih..namun pengalaman itu mengajar aku banyak perkara... Dunia itu..dunia politik..dunia yang telah memakan banyak korban..korban jiwa..korban maruah, korban harga diri, korban prinsip dan pelbagai pengorbanan lagi hingga masa dan wang ringgit..

Minat yang tersemai sekian lama setelah mengikuti buah butir bicara rakan blogger di samping sekali-sekali mencerna idea untuk sama-sama ditaburkan dalam ruang siber ini.. namun itu semua tidak memberi kepuasan .. kepuasan dalam mengolah dan mengutarakan pandangan.. kerana pandangan itu hanya pandangan peribadi yang mungkin tidak mampu mengetuk pintu naluri sesiapa..

jadi ..berbekalkan semangat berkobar yang tertahan selama ini.. terluah jua akan minat ini untuk sama-sama mengutarakan komentar behubung dunia politik tanahair kini.. telah pelbagai ragam manusia dan maklumat yang mencurah masuk dalam benak namun cukuplah jika blog ini hanya menjadi blog yang bertujuan untuk meluahkan pandangan, idea dan buah fikiran ke arah memajukan masyarakat... jauh sekali bertujuan untuk mencaci maki, menfitnah juga mengadu domba ..hanya sekali melepaskan keluhan yang mungkin tidak didengar oleh sesiapa..

Fokus .. Pedu.. kerana Pedu adalah kampung tercinta..biar ke mana kaki telah melangkah ..Pedu juga yang akan ditakhtai.. dalam diri.. kampung halaman..kampung ayah bonda..

Kepada yang berminat untuk bersama ..hubungi saya.. jika terlanjur menziarahi blog ini..

wassalam..

No comments:

Post a Comment